Зобовязати перерахувати комунальні платежі, виключивши вартість послуг з Утримання служби охорони

Зобовязати перерахувати комунальні платежі, виключивши вартість послуг з Утримання служби охорони

Справа № 761/5079/13-ц
Провадження №2/761/3714/2013Р І Ш Е Н Н Яіменем України

20 червня 2013 року Шевченківський районний суд м. Києва у складі:

головуючого судді — Фролової І.В.,

при секретарі — Вітріщаку Р. В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві в приміщенні суду цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «Т. М. М.» про зобов’язання здійснити перерахунок вартості житлово-комунальних послуг, —

В С Т А Н О В И В:

В лютому позивач звернувся до суду з позовом, мотивуючи свої вимоги тим, що він є власником квартири АДРЕСА_1. Ухвалою Дарницького районного суду м. Києва від 16 грудня 2009 року №2-230/2009 було визнано мирову угоду, укладену між ОСОБА_1 та ТОВ «Фірма «Т. М. М.» в особі Генерального директора Толмачова М. Г. по цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до ТОВ «Фірма «Т. М. М.» про внесення змін до договору та здійснення перерахунку плати за ненадані послуги, якою затверджено: внести зміни у Договір від 07 травня 2004 року №55ж/Вл-49-09 про участь у витратах на утримання житлового будинку та прибудинкової території, виклавши його в новій редакції. Вказана ухвала не оскаржувалась в апеляційному порядку та набрала законної сили 31 грудня 2009 року. Предметом договору є забезпечення підприємством обслуговування та поточного ремонту жилого будинку, в якому знаходиться квартира позивача і прилеглої до нього території. На даний час зазначений договір є діючим. При виставленні рахунків на оплату комунальних послуг, відповідач самостійно, без узгодження з позивачем вніс в рахунки пункт «Утримання служби охорони» та «Експлуатаційні послуги». Ці послуги відповідно до укладеного договору є додатковими і мають бути погоджені з співвласником на підставі розцінок, встановлених підприємством. Враховуючи ту обставину, що дані послуги жодним чином не погоджені з позивачем, а тому відповідач не має право стягувати з співвласника грошові кошти, як оплату за надані ним послуги. Відповідно до Розпорядження КМДА від 31 серпня 2009 року №979 зі змінами та доповненнями «Про погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій» тариф на послуги з утримання будинку та прибудинкової території по АДРЕСА_1 становить 3,19 грн. за 1 кв.м. загальної площі за місяць (з ПДВ). Загальна площа квартири позивача становить 184,2 кв.м., і, таким чином, вартість надання послуг з утримання будинку та прибудинкової території має становити 587,60 грн. Відповідно до ст. 14 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги», позивач зобов’язаний оплачувати відповідачу вартість спожитих комунальних послуг, які включають у себе — опалення, електроенергію та водопостачання, тарифи на які встановлені спеціально уповноваженими центральними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. Усі інші послуги є додатковими. За таких обставин просить суд зобов’язати відповідача перерахувати комунальні платежі за період з січня 2010 р. по січень 2013 р., виключивши з розрахунків вартість послуг з «Утримання служби охорони» виставлених згідно Договору від 07 травня 2004 року 55ж/Вл 49-09 про участь у витратах на утримання жилого будинку та прибудинкової території у редакції, затвердженій Ухвалою Дарницького районного суду м. Києва від 16 грудня 2009 року №2-230/2009, зобов’язати відповідача перерахувати комунальні платежі за період з січня 2010 р. по січень 2013 р. на послуги з утримання будинку, споруд та при будинкових територій («Експлуатаційні послуги»), виставлених згідно Договору від 07 травня 2004 року 55ж/Вл 49-09 про участь у витратах на утримання жилого будинку та прибудинкової території у редакції, затвердженій Ухвалою Дарницького районного суду м. Києва від 16 грудня 2009 року №2-230/2009, виходячи з розміру 3,19 гривень за квадратний метр загальної площі.

Позивача в судовому засіданні позов підтримав у повному обсязі та просив його задовольнити.

В судове засідання з`явився представник відповідача, проти позову заперечував в повному обсязі та просив відмовити у його задоволенні, відповідно до положень Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та укладений між сторонами договір.

Відповідно до ч.1 ст.60 ЦПК України кожна сторона зобов’язана довести ті обставини на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, тобто обов’язок доказування покладений на сторони.

Суд, вислухавши пояснення учасників процесу, дослідивши надані докази, дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

З матеріалів справи вбачається, що позивач є власником квартири АДРЕСА_1. Між ОСОБА_1 та ТОВ «Фірмою «Т.М.М.» 07 травня 2004 року укладено договір про участь у витратах на утримання жилого будинку та прибудинкової території №55ж/Вл-49-09. Предметом зазначеного договору є забезпечення підприємством обслуговування та поточний ремонт житлового будинку, в якому знаходиться квартира співвласника та прибудинкової території. Порядок надання житлово-комунальних послуг, їх якісні та кількісні показники мають відповідати умовам договору та вимогам законодавства, як передбачено ч. 1 ст. 16 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».

Залежно від функціонального призначення, згідно до положень ст. 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», житлово-комунальні послуги поділяються на: 1) комунальні послуги (централізоване постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, центральне опалення, а також побутових відходів тощо); 2) послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньо будинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньо будинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо); 3) послуги з управління будинком, спорудою або групою будинків (балансоутримання, укладання договорів на виконання послуг, контроль виконання умов договору тощо); 4) послуги з ремонту приміщень, будинків, споруд (заміна та підсилення елементів конструкцій та мереж, їх реконструкція, відновлення несучої спроможності несучих елементів конструкцій тощо). Примірні переліки житлово-комунальних послуг та їх склад залежно від функціонального призначення визначаються центральним органом виконавчої плати з питань житлово-комунального господарства.

За умовами укладених між сторонами договорів відповідач здійснює експлуатацію житлового будинку по АДРЕСА_1 та зобов’язується надати співвласнику наступний перелік послуг: постачання електро- та теплоенергії, водою у відповідності з діючим в Україні стандартами; забезпечення утримання нежитлового фонду жилого комплексу і прилеглих територій; обслуговування експлуатація, поточний та капітальний ремонт; забезпечення контролю за переміщенням сторонніх осіб та переміщенням товаро-матеріальних цінностей в межах жилого будинку; забезпечення трансляції кабельного телебачення; надання додаткових послуг по забезпеченню безпечного та комфортного проживання співвласника та проживаючих разом з ним осіб за додаткову плату. Усі інші послуги, які надаються відповідачем є додатковими.

З наданих позивачем рахунків на оплату комунальних послуг вбачається, що відповідачем до рахунків на сплату послуг, які надаються, внесено пункт — «Утримання служби охорони» та «Експлуатаційні послуги», які є додатковими послугами. Зазначена обставина не заперечується сторонами.

Тариф на дані послуги сторонами не узгоджені, та жодних додатків до Договору, як цього вимагають п.1.2, 4.5, 4.6 Договору, ст. 14 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги», сторонами не підписано.

В судовому засіданні представником відповідача не доведено, що надання додаткових послуг — «Утримання служби охорони» та «Експлуатаційні послуги», погоджено з позивачем, як це передбачено договором, а тому вимоги позивача в частині перерахунку комунальних платежів з виключенням вартості даної послуги підлягають задоволенню.

Приписами ч. 2 ст. 14 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено, що ціни/тарифи на комунальні послуги та послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій формуються і затверджуються центральними органами виконавчої влади, національними комісіями, що здійснюють державне регулювання у відповідних сферах, та органами місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, визначених законом.

Розпорядженням Київської міської державної адміністрації № 979 від 31.08.2009 р. «Про погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» від 31.08.2009 р. для будинку АДРЕСА_1 погоджено розмір платежів за послуги з утримання будинку, споруд та прибудинкових території у розмірі 3,19 грн. за 1 кв. м. загальної площі квартири.

Встановлено і не заперечується представником відповідача, що позивачу нараховуються комунальні платежі із розрахунку 4,76 грн. за 1 кв. м. загальної площі квартири.

Як стверджує представник відповідача нарахування за зазначеним тарифом відбувається у зв’язку із тим, що будинок АДРЕСА_1 відноситься до елітного житлового комплексу, а тому з метою збереження цілісності інженерного обладнання, створення належних умов проживання мешканців будинку, їх комфорт і безпеку відповідачем надаються і додаткові послуги і застосовується тариф -4,76 грн.

Відповідно до ч. 3 ст. 61 ЦПК України обставини, встановлені судовим рішенням у цивільній, господарській або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особі або особа, щодо якої встановлені ці обставини.

Київським апеляційним судом 31.05.2011 р. винесено постанову в справі за адміністративним позовом ТОВ «Фірма «Т.М.М.» до Державної інспекції з контролю за цінами в м. Києві про скасування рішення, припису та рішення про застосування економічних санкцій, якою скасовано рішення Державної інспекції з контролю за цінами в м. Києві № 116 від 26.10.2009 р. про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, припис Державної інспекції з контролю за цінами в м. Києві № 129 від 26.10.2009 р. про виконання законних вимог щодо усунення порушень державної дисципліни цін.

Колегією суддів Вищого адміністративного суду України 25.10.2011 р. постанову Київського апеляційного суду від 31.05.2011 р. залишено без змін.

Слід зазначити, що встановлені Київським апеляційним судом обставини відносяться до часу проведення в період з 29.09.2009 р. по 21.10.2009 р. Державною інспекцією з контролю за цінами в м. Києві планової перевірки Товариства з питань додержання останнім державної дисципліни цін при наданні житлово-комунальних послуг, а також з зазначеної постанови не вбачається, що були встановлені обставини, які стосуються предмета спору — вартості послуг «Утримання служби охорони», «Експлуатаційні послуги», встановлених розпорядженням Київської міської державної адміністрації № 979 від 31.08.2009 р. розмірів платежів за послуги з утримання будинку, споруд та прибудинкових території для будинку АДРЕСА_1.

Відповідно до ст. 526 ЦК України зобов’язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог — відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Згідно до вимог ст. 629 ЦК України договір є обов’язковим для виконання сторонами.

З наданих позивачем рахунків на оплату комунальних послуг вбачається, що відповідачем до рахунків на сплату послуг, які надаються, внесено пункти — «Утримання служби охорони» та «Експлуатаційні послуги», які є додатковими послугами. Зазначена обставина не заперечується сторонами.

В судовому засіданні представником відповідача не доведено, що надання додаткових послуг та їх вартість погоджено з позивачем, як це передбачено договорами, а тому вимоги позивача в частині перерахунку комунальних платежів з виключенням вартості даних послуг підлягають задоволенню.

Крім того в судовому засіданні представником відповідача не доведено правомірність нарахування позивачу комунальних платежів в порушення розмірів встановлених виконавчим Київською міською державною адміністрацією у відповідному розпорядженні, а тому також підлягають задоволенню в частині перерахунку комунальних платежів, виходячи з розміру 3,19 грн. за квадратний метр загальної площі.

Відповідно до ст. 88 ЦПК України стороні, на користь якої ухвалено рішення, суд присуджує з другої сторони понесені нею і документально підтверджені судові витрати.

Керуючись ст.ст. 3, 10, 11, 15, 60, 61, 88, 159, 208, 209, 212, 213-215, 222, 223 ЦПК України, суд, —

В И Р І Ш И В:

Позов ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма Т.М.М.» про зобов»язання здійснити перерахунок вартості житлово — комунальних послуг — задовольнити.

Зобов»язати фірму «Т.М.М» перерахувати ОСОБА_1 комунальні платежі за період з січня 2010 року по січень 2013 року, виключивши з розрахунків вартість послуг з «Утримання служби охорони» згідно до договору від 7 травня 2004 року 55ж/Вл 49-09.

Зобов»язати фірму «Т.М.М» перерахувати ОСОБА_1 комунальні платежі за період з січня 2010 року по січень 2013 року на послуги з утримання будинку, споруд та прибудинкових територій, виставлених згідно до договору від 7 травня 2004 року 55ж/Вл 49-09, виходячи з розміру 3, 19 гривень за квадратний метр загальної площі.

Стягнути з фірми «Т.М.М.» на користь ОСОБА_1 268 грн. судового збору.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Апеляційного суду м. Києва через Шевченківський районний суд м. Києва шляхом подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції протягом десяти днів з дня його проголошення.

Суддя: http://reyestr.court.gov.ua/Review/32314853

Навигация по записям

*/?>